Doe alles wat je doet met liefde voor jezelf, dan komt het vanzelf bij de ander!

Wat is de tijd voorbij gevlogen sinds ik het in mijn hoofd haalde om mijn vertrek bij mijn werk aan te kondigen. Met trots, blijdschap, geluk en ook vlinders in mijn buik ben ik daar de deur uitgelopen.

“Soms blijkt dat hoe je op een bepaald moment in het leven staat, niet overeenkomt met de plek waar je bent (privé of werk). Zoek dan naar waar jij wel wil zijn en durf de keuzes te maken die daarbij horen. Het zoeken is spannend, het is onzekerheid durven ervaren en in jezelf geloven. Alleen dan kom je uit op de juiste plek: bij jezelf!”

Na al mijn brainstormsessies met mezelf, mijn lieve vriend en goede vrienden heb ik de deur op een kiertje gezet m.b.t. mijn toekomst. Dankbaar dat ik mocht leren, sparren, puzzelen, ontdekken, nadenken en mijn eigen idee kon vormgeven.

Alles wat ik leuk vind, wat in mijn DNA zit en waarbij ik volledig mezelf kan zijn heb ik verzameld in 1 bedrijf. Ik heb mijn deur naar Organisatietalent @home geopend! Ik neem alles wat achter mij ligt als goede leerschool en mooie herinnering met mij mee. 

Na het omtoveren van onze kleine overvolle opslagkamer tot kantoor, voelde ik een enorme opluchting en werd overvallen door een gevoel van rust die ik nooit van tevoren had verwacht. Dit is wat organizen met je doet! Op dat moment heb ik dit geweldige beroep nog meer omarmd.

Organiseren @mijn DNA

Van manager kinderopvang in de achterstandswijken van Rotterdam tot in de bedrijfscrèche van het VU-medisch centrum in Amsterdam. Daarna besloten (met toenmalige partner) te emigreren naar de Provence in Zuid-Frankrijk om als wijnboer te genieten van alles wat puur natuur is en van het zorgen voor de vele vrijwilligers.

Ik streefde altijd al naar kwaliteit, niet alleen in service en product, maar ook voor de omgeving waarin ik werk. Structuur, orde en overzicht heb ik altijd gehanteerd, niet omdat het werd verwacht, maar omdat het voor mij iets vanzelfsprekends is.
Zo ook in de oude Franse boerenschuur. Ik raapte elke schroef van de grond, verzamelde ze uit alle hoeken, selecteerde ze op maat om ze vervolgens in allerlei soorten oude doosjes op te ruimen … Tja, dan zit het organiseren en opruimen blijkbaar in mijn DNA (De Natuurlijke Adrenaline noem ik dat).

Toen de eigenaren het eindresultaat zagen leverde dat direct een feestavond op en werd er die avond nog lang nageproost op de geweldig mooie schuur. 😉

Na vele kilometers op de Franse tractor rijden heb ik de overstap gemaakt naar het toerisme. Met veel plezier heb ik elk campingseizoen als beheerder voor een verhuurbedrijf van tenten en mobilehomes gewerkt in Duitsland, Frankrijk en Spanje.

Ook hier bleek ik een bijzonder geval te zijn wat betreft het organiseren. Onze receptietent stond er 6 maanden keurig bij, maar met name achterin bij de backoffice (mooi woord voor een tentgordijn) stond de inventarisvoorraad kleur op kleur en maat bij maat. In het begin zagen de meeste teamleden dat nog als totaal onbelangrijk. Maar vervolgens genoten we het hele seizoen van overzichtelijk werken. Het leverde veel tijdwinst in de snelle service aan gasten, want een nieuwe vork of steelpan had je in 3 seconden overhandigd. En bij 40 graden wilde je niet eens langer dan 3 seconden in die tent blijven staan. Zo bleek structuur en overzicht van spullen wel degelijk belangrijk te zijn 😉.

Mensen enthousiasmeren over het organizen heb ik altijd gedaan, maar toen was het gewoon uitleggen waarom het fijn kan werken.
Wie had ooit gedacht dat de Franse schroeven op de boerderij en de voorraad in de receptietent zo belangrijk konden worden voor een later besef en daarmee de start van mijn bedrijf.

Liefs Jessica 

Scroll naar boven